streamingplatforms
Wat zijn de streamingplatforms voor live-event?
Of het nu gaat om een hybride evenement, een virtueel evenement of een webinar, er zijn verschillende mogelijkheden.
Dedicated website, sociale netwerken, specifiek platform, gelijktijdige uitzendingen… Wij bieden vele oplossingen om ervoor te zorgen dat uw livestream door een maximaal aantal kijkers wordt gezien. Het is aan u om te kiezen welke het beste bij uw doelstellingen past. En waarom niet meerdere?
Deze oplossing is interessant voor eenmalige evenementen. Uw live-evenement wordt geïntegreerd op een website met een aanpasbare visuele identiteit en alle relevante informatie: inschrijvingsformulier, programma, lijst van sprekers, sponsors, documenten of bijkomende informatie. Indien nodig kunnen enkele functies worden toegevoegd aan de websitepagina’s, om de interactie met uw publiek te stimuleren. Hier is een voorbeeld van een website voor een digitaal evenement dat kan worden aangepast.
Vimeo Livestream is een eenvoudige en krachtige manier om uw evenement op meerdere platformen tegelijk uit te zenden, zonder dat er advertenties te zien zijn. Het is ook een van de streamingplatforms die geweldige gemaksgereedschappen bieden: polls of meerkeuzevragen kunnen worden geïntegreerd en indien nodig kunnen uw kijkers via een chatvenster reageren op de inhoud. Ten slotte geeft Vimeo Live u volledige controle over het gebruik en de toegang tot uw inhoud via privé-uitzendingen of wachtwoordbeveiliging.
Omdat het een enorm aantal dagelijkse gebruikers heeft, wordt het streamingplatform YouTube Live over het algemeen verkozen door start-ups en kmo’s die een zeer groot publiek willen bereiken. Het is ook een zeer praktisch platform wanneer u de uitzending van een live evenement (of het nu een hybride, virtueel of webinar is) wilt monetariseren. Hoewel de functionaliteit beperkt is, biedt YouTube Live wel de mogelijkheid om automatisch live ondertitels te genereren (maar alleen in het Engels).
Facebook live is een van de streamingplatforms die zeer nuttig blijken te zijn voor het opbouwen van uw merk, het verhogen van de betrokkenheid van het publiek op sociale netwerken of het vergroten van de bekendheid. Door ervoor te kiezen uw livestream op dit platform uit te zenden, kunt u uw kijkers ook categoriseren en ontdekken aan welke soorten inhoud zij behoefte hebben. Tot slot, als je livestream succesvol is, krijgt je pagina ook een boost van het algoritme van Facebook.
Als LinkedIn een van je favoriete netwerken is en je hebt een grote achterban, dan is Linkedin Live een geweldige optie. Deze livestreams zijn beschikbaar voor je persoonlijke LinkedIn profiel of je LinkedIn bedrijfspagina en kunnen worden aangeboden aan gerichte groepen of aan je hele community. Bovendien kunnen aangesloten gebruikers rechtstreeks met u communiceren, en dit creëert een echte relatie in real time.
Twitch is HET sociale netwerkplatform dat volledig gewijd is aan het uitzenden van live inhoud. Het biedt uiterst krachtige interactietools waarmee u met uw kijkers kunt communiceren. De nadruk ligt hier op interacties tussen sprekers en hun publiek, dankzij de mogelijkheid om kijkers te belonen die de stream volgen, zich abonneren op het kanaal en deelnemen. Dit platform stelt u in staat een unieke band met uw gemeenschap te creëren.
Ten slotte zijn er nog tal van andere streamingplatforms waar gebruikers hun video-inhoud kunnen uploaden, hetzij live, hetzij opgenomen. Deze inhoud kan vervolgens worden gedeeld op sociale netwerken of direct worden geïntegreerd op een dedicated website, zonder enige reclame. Zowel live als vooraf opgenomen inhoud kan ook tegen betaling aan kijkers ter beschikking worden gesteld.